Välkommen till Bendt bils skadecenter

Om skadan har varit framme är det viktigt att man gör rätt saker i rätt ordning. Där har vi lång erfarenhet och hjälper dig på bästa sätt.

Vad skall behöver du som kund göra?

Först måste du som kund anmäla skadan. Detta gör du genom att kontakta ditt försäkringsbolag och förklara hur och vad som har hänt. Telefonnummer till ditt försäkringsbolag hittar du enklast på deras hemsida. Vid skador där fler är inblandade är det viktigt att komma överens om vem som är vållande och skall stå för självrisken.

När du har gjort detta är det dags att kontakta oss och boka en tid för skadebesiktning. Då kommer vi in med vår expertis och fortsätter kommunikationen med ditt försäkringsbolag.

 

Hur går det till på Bendt Bil när vi hanterar din bilskada?

När din bil kommer till oss första gången så kontrollerar vi skadan för att sedan göra en kostnadskalkyl som vi skickar till försäkringsbolaget. Efter att vi har fått godkännande från försäkringsbolaget så får vi sätta igång arbetet med att återställa din bil.

Demontering & Plåtslagning

Våra duktiga skadereparatörer demonterar de berörda delarna. Ifall nya delar behövs har vi nära kontakt med vår reservdelsavdelning som redan har delarna som behövs bytas hemma på lager. Med tanke på miljö försöker vi i största mån reparera skador på plastdetaljer. 

Lackering

När alla skador är åtgärdade så åker bilen in till vår lackering. Där börjas det med maskering, grundmålning och avslutas med topplackering så att bilen ser ut som ny!

Montering

När lackeringen är gjord så återstår det för våra skadereparatörer att montera alla reparerade och nya detaljer till bilen.

Slutbesiktning

När bilen är återställd så genomgår den en kontrollbesiktning. Vi kontrollerar också att allt är utfört efter biltillverkarens krav. Därefter kan du hämta din bil!

Kontakt Skadecenter